Ausgabeprogramm Belgien 2017

10 EURO Silver Coin The Central Station of Antwerp

10euro_antwerpstation1.jpg
10euro_antwerpstation2.jpg
10euro_antwerpstation4.jpg

Metal: Ag 925°
Diameter: 33 mm
Weight: 18,75 gr.
Issue Limit: 5.000
Packed in 12 star plastic box, Public Price: 42 €
Pack in Wooden box, Public Price: 45 €

Ausgabe: 31.01.2017

50 Euro Gold The Central Station of Antwerp

50euro_antwerpstation1.jpg
50euro_antwerpstation2.jpg
50euro_antwerpstation4.jpg

Metal: Au 999°
Diameter: 21 mm
Weight: 6,22 gr.
Issue Limit: 750 coins
Packed in a velvet box
Public Price: 340 €

20 Euro Silver Coin Jean “Toots” Thielemans

The Belgian jazz legend Jean “Toots” Thielemans died on August 22nd 2016 at the age of 94. Toots’ speciality was the harmonica. He played with all the great jazz musicians of his time, like Benny Goodmann, Miles Davis and Quincy Jones. The harmonica in the beginning of the tune of Sesame Street is legendary as well as the music he provided for the acclaimed movie Midnight Cowboy.

The Belgian Mint honours Toots with a 20 EURO Silver coin.

toots5.jpg
toots6.jpg

Metal: Ag 925°
Diameter: 37 mm
Weight: 22,85 gr.
Issue Limit: 5.000 coins
Packed in a wooden box
Public Price: 46 €

Die KNM schreibt:

De 1, 2, 20 eurocent en 1 en 2 euro van België worden niet geslagen voor circulatie.

Als KMS für 2017 habe ich bisher nur den BeNeLux-KMS "60 Jahre Benelux-Zug" gefunden.

Gibt es einen anderen, in denen nur Belgien enthalten ist ?

Der KMS soll ja beide 2€ CC enthalten (siehe #10), dann wird's wohl noch dauern.

Ausverkauf bei der Belgischen Münze.

ich weis nicht ob das hier richtig ist, oder besser in „Ende der Belgischen Münze“ paßt? Vor kurzem erhielt ich folgende Email:

News for all coin collectors and coin amateurs:
Sell off of stock of the Royal Mint of Belgium.

The production unit of the Royal Mint of Belgium will cease its activities on the 1st of January 2018. We offer coin collectors and interested members of the public a last opportunity to buy coins and sets at strongly reduced prices from the 19th of June 2016 onwards. The stock of certain coins and sets is low, which, in combination with the great reduction we offer, makes a purchase double worth your while.

Therefore, do not hesitate and take this last change to acquire a valuable coin or set!

Übersetzt mit Google

News für alle Münzsammler und Münzamateure:
Verkaufen von der königlichen Münze von Belgien.

Die Produktionseinheit der Königlichen Münze von Belgien wird ihre Tätigkeit am 1. Januar 2018 einstellen. Wir bieten Münzsammlern und interessierten Mitgliedern der Öffentlichkeit eine letzte Gelegenheit, Münzen und Sets zu stark reduzierten Preisen ab dem 19. Juni 2016 zu kaufen. Der Vorrat an bestimmten Münzen und Sets ist niedrig, was in Kombination mit der großen Reduzierung, die wir anbieten, einen Kauf doppeltes lohnt.

Also zögern Sie nicht und nehmen Sie diese letzte Änderung, um eine wertvolle Münze zu erwerben oder zu setzen!

Zurück
Oben
Sie nutzen einen Adblocker

Sicherlich gibt es Seiten im Internet, die es mit Werbung übertreiben. Dieses Seite gehört nicht dazu!

Aus diesem Grunde bitte ich Sie, Ihren Adblocker zu deaktivieren. Danke!

Ich habe den Adblocker für diese Seite ausgeschaltet