Ausgabeprogramm Griechenland 2018

Gibt es schon einen Ausgabetermin für die 6 Euro Münze?
 
Das griechische Finanzministerium informiert:

Numismatic Programme 2018

Newsletter Nο
13/2018


DISPENSATION OF THE €6 MINI SILVER COLLECTOR COIN DEDICATED TO :
“CENTENARY OF THE HELLENIC MATHEMATICAL SOCIETY – YEAR OF MATHEMATICS”.



With this newsletter we inform you that the Ministry of Finance - General Secretariat of Fiscal Policy is pleased to announce that authorises the Bank of Greece to dispense to the public the €6 mini silver collector coin dedicated to:“CENTENARY OF THE HELLENIC MATHEMATICAL SOCIETY – YEAR OF MATHEMATICS”..


upload_2018-12-6_10-35-23.png
upload_2018-12-6_10-35-32.png
upload_2018-12-6_10-35-41.png

  • The date of release is set to be the 20/12/2018
  • The selling price is is €32.26 per coin (plus V.A.T.)
  • The maximum mintage is 1,500 coins
 
Was ist denn bereits über das Programm 2019 bekannt? Irgendwie scheinen die Griechen dieses Jahr ja ziemlich spät dran zu sein; auf der Homepage der BoG ist auch noch nichts über das 2019er Programm zu finden...
 
Ups, da habe ich eben wohl etwas zu schnell gescrollt, ich hatte ja sogar schon dort gepostet. Peinlich! Danke! :) Ab wann wird den für gewöhnlich immer das Ausgabeprogramm auf der Homepage der BoG als pdf hochgeladen? Da konnte ich nämlich noch nichts finden...
 
... Ab wann wird den für gewöhnlich immer das Ausgabeprogramm auf der Homepage der BoG als pdf hochgeladen? Da konnte ich nämlich noch nichts finden...
Das kann ich nicht beantworten. Man kann sich aber für den Newsletter bei der Bank of Greece anmelden - dann erhält man wie ich die Infos aus erster Hand.
 
Das griechische Finanzministerium informiert:

Numismatic Programme 2018

Newsletter Nο 14/2018

DISPENSATION OF THE SET OF SIX SILVER PROOF COLLECTOR COINS, ISSUE 2018, FACE VALUE: €6 EACH, DEDICATED TO “PROMINENT GREEK ECONOMISTS”, IN A WOODEN CASE WITH A CERTIFICATE OF AUTHENTICITY

With this newsletter we inform you that the Ministry of Finance - General Accounting Office (G.A.O.) is pleased to announce that authorises the Bank of Greece to dispense to the public the set of six silver proof collector coins, issue 20108, face value: €6 each, dedicated to
“PROMINENT GREEK ECONOMISTS”, in a wooden case with a certificated of authenticity.

upload_2018-12-24_12-59-42.png


  • The date of release is set to be the 15th/1/2019
  • The selling price is €150.00 each (plus V.A.T.)
  • The maximum mintage is 1,500 pieces
 
Zurück
Oben
Sie nutzen einen Adblocker

Sicherlich gibt es Seiten im Internet, die es mit Werbung übertreiben. Dieses Seite gehört nicht dazu!

Aus diesem Grunde bitte ich Sie, Ihren Adblocker zu deaktivieren. Danke!

Ich habe den Adblocker für diese Seite ausgeschaltet