Ausgabeprogramm Griechenland 2019

numisfreund

Moderator
Teammitglied
Registriert
01.02.2005
Beiträge
17.380
Punkte Reaktionen
17.428
Ebay Username
eBay-Logo numisfreund1
Das griechische Finanzministerium mailt:


Newsletter Nο 12/2018

Numismatic Programme 2019


With this newsletter we inform you that the Ministry of Finance - General Accounting Office (G.A.O.) is pleased to announce that the Hellenic Numismatic Programme of 2019 is scheduled to include the issuance of the following products:

I. COMMEMORATIVE CIRCULATION COINS
  • €2 COMMEMORATIVE CIRCULATION COIN DEDICATED TO: “ANDREAS KALVOS – 150 YEARS IN MEMORIAM” (maximum issue 748,500 pieces)
  • €2 COMMEMORATIVE CIRCULATION COIN DEDICATED TO: “CENTENARY OF THE BIRTH OF MANOLIS ANDRONICOS” (maximum issue 748,500 pieces)
II. COLLECTOR COINS
  • €200 GOLD COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – HISTORIANS – THUCYDIDES (maximum issue 750 pieces)
  • €100 MINI GOLD PLUS COIN DEDICATED TO: “GREEK MYTHOLOGY – THE OLYMPIAN GODS – DEMETER” (maximum issue 1,200 pieces)
  • €50 MINI GOLD COIN DEDICATED TO: “CULTURAL HERITAGE – THE HERAION OF SAMOS” (maximum issue 1,500 pieces)
  • €10 SILVER COIN DEDICATED TO: “EUROPA STAR 2019 – RENNAISSANCE” (maximum issue 5,000 pieces)
  • €10 SILVER COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – LYRIC POETS – ALCAEUS” (maximum issue 1,200 pieces)
  • €10 SILVER COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – HISTORIANS – THUCYDIDES” (maximum issue 1,200 pieces)
  • €6 MINI SILVER COIN DEDICATED TO: “50 YEARS SINCE THE FIRST MAN ON THE MOON” (maximum issue 1,200 pieces)
  • BLISTER WITH A COLLECTOR, COLOURED €5 CIRCULATION QUALITY COIN DEDICATED TO: “ENVIRONMENT – ENDEMIC FLORA OF GREECE – TULIPA GOULIMYI” (maximum issue 5,000 pieces)
  • BLISTER WITH A COLLECTOR €5 CIRCULATION QUALITY COIN DEDICATED TO: “CENTENARY OF THE CONSIGNMENT DEPOSITS AND LOANS FUND” (maximum issue 4,000 pieces)
III. SPECIAL EDITIONS
  • BLISTER SET DEDICATED TO: “GREEK TOURISM – SAMOS” CONTAINING ALL EIGHT DENOMINATIONS OF 2019 GREEK EURO COINS (maximum issue 10,000 pieces)
  • PROOF COIN SET CONTAINING ALL ΤΕΝ DENOMINATIONS OF 2019 GREEK EURO COINS IN A WOODEN BOX (maximum issue 1,500 pieces)
Please feel free to contact us for any further questions.

ANDRITSOU VIOLETTA
HEAD OF THE DIRECTORATE
 
Würde gerne diesmal die 100 Euro Münze direkt in Griechenland kaufen, wer kann mir dabei behilflich sein und erklären wie das geht oder mir eine mitbestellen? LG Micha
 
Das lohnt meiner Erfahrung nach kaum (hohe Versandkosten wenn du nur eine Münze bestellst)... du bekommst auf der Homepage der Bank of Greece sobald das 2019er Programm online ist ein aktualisiertes Orderformular, über welches du bestellen kannst. Ich werde wieder über Herrn Honscha bestellen - so hab' ichs bei der 2018er Ausgabe der 100- u. 50-Euro Münzen auch gemacht und das hat einwandfrei funktioniert. :)
 
Dann schließe ich mir dir an und werde sie auch bei Herrn Honscha bestellen, so einfach kann es manchmal sein...
 
Nanu, nächstes Jahr kommt ein zweiter 5er (bisher gab es doch nur einen jährlich) und ein neuer Wert,
eine 6 Euro Münze.
 
Habe ich gerade auch gesehen, zumindest dass sie für 2018 schon angekündigt war.
 
Aus dem WMF-Messekatalog 2019:

Screenshot (192).png
 
Zurück
Oben
Sie nutzen einen Adblocker

Sicherlich gibt es Seiten im Internet, die es mit Werbung übertreiben. Dieses Seite gehört nicht dazu!

Aus diesem Grunde bitte ich Sie, Ihren Adblocker zu deaktivieren. Danke!

Ich habe den Adblocker für diese Seite ausgeschaltet