Ausgabeprogramm Slowakei 2015

Die Sammlermünze zum Thema "Abkommen von Cleveland" ist offenbar gestrichen. In der Presseinfo der Zentralbank heißt es, keiner der eingereichten Entwürfe habe den Erwartungen entsprochen ...

Tschüs,
Christian
 
Mail der Mincovna Kremnica:

List of coin sets 2015:

1. Set of Slovak euro coins 2015 "Slovak Republic 2015"
Mintage:
10 000 pcs "Special Uncirculated"
2 200 pcs - packed in a plastic box and a paper cover, Proof like
1 300 pcs - limited and numbered ******* in an exclusive wooden box, numbered (issue date and availability in reservation form will be announced later), Proof like
Expected issue date: January 2015

2. Set of Slovak euro coins 2015 Bratislava Marathon – 10th anniversary
Mintage:
4 000 pcs "Special Uncirculated"
Expected issue date: March 2015

3. Set of Slovak euro coins 2015 "UNESCO World Heritage in Slovakia - Vlkolínec"
Mintage:
4 000 pcs "Special Uncirculated"
Expected issue date: May 2015

4. Set of Slovak euro coins 2015 Ľudovít Štúr – 200. anniversary of birth (including commemorative 2€ coin "Ľudovít Štúr – 200. anniversary of birth")
Mintage:
3 500 pcs "Special Uncirculated"
Expected issue date: October 2015

***********************************

1. Coin card with commemorative coin in nominal value of 2 euro Ľudovít Štúr – 200. anniversary of birth
Mintage: 5000 pcs, numbered
Expected issue date: October 2015

Notes:
Coin sets images will be released and displayed later in news section of our webpage.
 

Bei meinem Besuch des deutschen NP Hainich habe ich erfahren, dass die Buchenwälder der Karpaten und Deutschlands gemeinsames Weltnaturerbe sind. Das wäre doch etwas tolles, wenn Deutschland so flexibel wäre und mit mehr als einem Buchenblatt mitziehen würde.
Diese Karpaten Münze ist mir auch eine Überlegung wert. Ist ja noch ein bisschen Zeit zum Ansparen.
 
Hier das Ausgabeprogramm wie es auf der WMF verteilt wurde:

Slowakei2.jpg Slowakei1.jpg
 
Zurück
Oben
Sie nutzen einen Adblocker

Sicherlich gibt es Seiten im Internet, die es mit Werbung übertreiben. Dieses Seite gehört nicht dazu!

Aus diesem Grunde bitte ich Sie, Ihren Adblocker zu deaktivieren. Danke!

Ich habe den Adblocker für diese Seite ausgeschaltet