Melita Bullion Coin 2018

numisfreund

Moderator
Teammitglied
Registriert
01.02.2005
Beiträge
17.381
Punkte Reaktionen
17.428
Ebay Username
eBay-Logo numisfreund1
Central Bank of Malta informiert:

On 30 November 2018, the Central Bank of Malta in collaboration with Lombard Bank plc, will be issuing three gold bullion coins, to be named Melita, after Malta’s ancient name. These legal tender coins which are classed as investment gold, will be issued in 3 different weights and denominations.

d2e5cf3c-35e5-40e8-b2ec-84143bcc55b9.jpg

The bullion coins feature the figure of Melita on the obverse and the emblem of Malta on the reverse. Each coin is certified and housed individually in a sealed card. Each coin bears a unique profile that may be verified using PAMP's VERISCAN bullion security system.

The 1 troy ounce coin has a face value of €100 and sells for €1195
The 1/2 troy ounce coin has a face value of €50 and sells for €630
The 1/4 troy ounce coin has a face value of €25 and sells for €325


Anfragen an: mcc@centralbankmalta.org
 
Muss ich zwar nicht haben. :) Aber dass es neben den Philharmonikern nun eine zweite Euro-Bullion-Serie gibt, ist schon nett. Ich frage mich nur, ob die bei dem Aufpreis auf Dauer "wettbewerbsfähig" sein wird ...

Christian
 
... und richtig geschrieben ist es auch nicht. Weiß doch jeder, dass die Kaffeetante MelitTa heisst! :D
 
Und noch eine Ausgabestelle, die den Schlag nicht gehört hat und Produkte lanciert, wenn der Zug längst abgefahren ist...
 
Zurück
Oben
Sie nutzen einen Adblocker

Sicherlich gibt es Seiten im Internet, die es mit Werbung übertreiben. Dieses Seite gehört nicht dazu!

Aus diesem Grunde bitte ich Sie, Ihren Adblocker zu deaktivieren. Danke!

Ich habe den Adblocker für diese Seite ausgeschaltet